FAQ - frågor och svar

PRENUMERATION

Kan jag byta från "Töltriding" till "Töltriding + IceHorse"?

Det går bra. Gå in under fliken "min sida" när du är inloggad, tryck på "fakturering" och "ändra plan".

Om du inte förstår hur du ska göra kan du mejla oss på info@toltriding.com så kan vi hjälpa dig. Du måste dock alltid själv skriva in fullt namn och postadress dit du vill ha din tidning under fliken "min sida".

Du kan inte betala denna dubbelprenumeration via autogiro så är du Töltriding Medlem måste du säga upp medlemskapet genom att mejla info@toltriding.com och sedan teckna prenumerationen.

Om du sedan pendlar tillbaka till prenumerationen "Töltriding" så kan du inte nästa gång det är dags för tidningen IceHorse gå tillbaka till dubbelprenumerationen, då får du ingen tidning.


FAKTURERING OCH KONTO

Hur återställer jag mitt lösenord?

När du ska logga in, tryck Glömt lösenord, skriv in den mejladress du loggar in med och klicka, Skicka instruktioner, så kommer inom kort ett mejl. I mejlet, tryck återställ lösenord så kommer du till en sida där du kan välja nytt lösenord. OBS att du bara kan göra det här på vår vanliga sida, inte via apparna.

 

Hur ändrar jag mitt lösenord?

När du har loggat in väljer du fliken "Min sida" från menyn längst upp till höger. Välj ett lösenord. Det går inte att ändra lösenord via appen.

Kan jag ändra mitt lösenord via appen?

Nej, du kan inte ändra lösenord eller på andra sätt administrera din prenumeration via appen. Den använder du bara för att titta på innehåll.

 

Hur uppdaterar jag mina betalningsuppgifter?

När du har loggat in kan du uppdatera dina betalningsuppgifter genom att klicka på "Min sida" i menyn längst upp på sidan. Välj Betalningsmetod och uppdatera din betalningsinformation.

 

Hur säger jag upp min prenumeration?

Det beror på hur du betalar din prenumeration. 

Om du betalar med ditt kort gör du så här:

När du har loggat in på www.toltriding.se kan du säga upp prenumerationen genom att klicka på Min sida i navigationen längst upp till höger.  Välj Betalningsmetod, klicka  Ändra plan och på nästa sida Avsluta prenumeration. Din prenumeration avslutas, men du har tillgång till våra filmer perioden ut. Du kan inte avsluta din prenumeration via appen, enbart via vår webbsida.

Om du betalar med autogiro (Töltriding medlem) gör du så här:

Skicka ett mejl till info@toltriding.com. Mejlet bör skickas minst fem arbetsdagar innan nästa dragning om du ska vara säker på att den inte ska ske.

 

Mitt kreditkort har inte gått igenom. Varför?

Många kreditkort har restriktioner när det gäller att köpa online. Om ditt kort inte fungerar, kontakta ditt kreditkortsföretag/bank om att du vill genomföra köpet. Det finns också en del kreditkort som inte fungerar för återkommande prenumerationer. 

 

TITTA PÅ FILMERNA

Kan jag titta på filmerna offline?

Ja, om du använder våra appar. Då kan du enkelt gå till filmen du vill spara och trycka på nedladdningssymbolen till höger. Dina offlinefilmer finns under en särskild rubrik i appen och du kan enkelt ta bort dem igen från din nedladdning. En bra idé att sätta filmer på nedladdning när du har bra internetuppkoppling för att titta när du till exempel sitter på bussen eller om du är på resa. Eller kanske i stallet;)

Filmen hackar. Hur kan jag fixa det?

Hur filmen spelas upp beror på många saker. Se framför allt till att du har en snabb och stabil internetuppkoppling. Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen av  Chrome, Firefox, eller Safari. Du kan få problem med att spela upp med äldre  enheter och webbläsare.

 

Kan jag titta med Chromecast och AirPlay? 

Ja. Både Chromecast och AirPlay fungerar med vår kanal.

För att använda Chromecast: Lokalisera ikonen för Chromecast i nedre högra hörnet av den video du vill spela upp. Klicka på ikonen och välj din Chromecast från pop-upmenyn.

För att använda AirPlay: Ta upp videon på din Iphone eller Ipad och klicka på ikonen för AirPlay nere i vänstra hörnet.

 

Kan jag titta på filmerna utan att använda en app?

eJa. Om du kopplar ihop din laptop med din TV med en HDMI-kabel kan du titta på filmerna på din TV.

 

Vilka webbläsare fungerar?

Vi rekommenderar att man använder den senaste versionen av Google Chrome, men vår filmkanal fungerar även på webbläsarna Firefox och Safari med en version yngre än fem år.  Du kan få problem med uppspelning av filmerna om du använder en webbläsare som är äldre än så och om du använder Internet Explorer, även nyare versioner.