FAQ - frågor och svar

PRENUMERATION

Hur kontaktar jag er?

Mejla oss på info@toltriding.com. Vi svarar så fort vi hinner.

När får jag tidningen IceHorse?

Eftersom det var oklart hur det blev med utgivningen efter hösten 2021 blev sänktes priset på våra dubbelprenumerationer till samma som den ordinarie prenumerationen direkt efter höstnumret. Det kommer alltså tyvärr ingen mer IceHorse i brevlådan.

FAKTURERING OCH KONTO

Hur återställer jag mitt lösenord?

När du ska logga in, tryck Glömt lösenord, skriv in den mejladress du loggar in med och klicka, Skicka instruktioner, så kommer inom kort ett mejl. I mejlet, tryck återställ lösenord så kommer du till en sida där du kan välja nytt lösenord. OBS att du bara kan göra det här på vår vanliga sida, inte via apparna.

 

Hur ändrar jag mitt lösenord?

Du gör det när du är inloggad på datorn (inte via appen). Välj fliken "Min sida" från menyn längst upp till höger. Välj ett lösenord. Det går inte att ändra lösenord via appen.

Kan jag ändra mitt lösenord via appen?

Nej, du kan inte ändra lösenord eller på andra sätt administrera din prenumeration via appen. Den använder du bara för att titta på innehåll.

 

Hur uppdaterar jag mina betalningsuppgifter?

När du har loggat in vida din dator (ej via appen) kan du uppdatera dina betalningsuppgifter genom att klicka på "Min sida" i menyn längst upp på sidan. Välj Betalningsmetod och uppdatera din betalningsinformation.

 

Hur säger jag upp min prenumeration?

När du har loggat in på www.toltriding.se kan du säga upp prenumerationen genom att klicka på Min sida i navigationen längst upp till höger.  Välj Fakturering, klicka  Ändra plan och på nästa sida Avsluta prenumeration. Din prenumeration avslutas, men du har tillgång till våra filmer perioden ut. Du kan inte avsluta din prenumeration via appen, enbart via vår webbsida www.toltriding.se.
 

Mitt kreditkort har inte gått igenom. Varför?

Många kreditkort har restriktioner när det gäller att köpa online. Om ditt kort inte fungerar, kontakta ditt kreditkortsföretag/bank om att du vill genomföra köpet. 

 

TITTA PÅ FILMERNA

Kan jag titta på filmerna offline?

Ja, om du använder våra appar. Då kan du enkelt gå till filmen du vill spara och trycka på nedladdningssymbolen till höger. Dina offlinefilmer finns under en särskild rubrik i appen och du kan enkelt ta bort dem igen från din nedladdning. En bra idé att sätta filmer på nedladdning när du har bra internetuppkoppling för att titta när du till exempel sitter på bussen eller om du är på resa.

Filmen hackar. Hur kan jag fixa det?

Se framför allt till att du har en snabb och stabil internetuppkoppling, oftast är detta problemet. Vi rekommenderar att du använder den senaste versionen av  Chrome, Firefox, eller Safari. Du kan få problem med att spela upp med äldre enheter och webbläsare.

 

Kan jag titta med Chromecast och AirPlay? 

Ja. Både Chromecast och AirPlay fungerar med vår kanal.

För att använda Chromecast: Lokalisera ikonen för Chromecast i nedre högra hörnet av den video du vill spela upp. Klicka på ikonen och välj din Chromecast från pop-upmenyn.

För att använda AirPlay: Ta upp videon på din Iphone eller Ipad och klicka på ikonen för AirPlay nere i vänstra hörnet.

 

Kan jag titta på filmerna utan att använda en app?

Ja. Du kan gå in via vår webbsida på en dator och antingen se på datorn eller casta till en TV.

 

Vilka webbläsare fungerar?

Vi rekommenderar att man använder den senaste versionen av Google Chrome, men vår filmkanal fungerar även på webbläsarna Firefox och Safari med en version yngre än fem år.  Du kan få problem med uppspelning av filmerna om du använder en webbläsare som är äldre än så och om du använder Internet Explorer, även nyare versioner.